Masterpiece of

tres doux

There are many variations of passages of Lorem
Ipsum available, but the majority.

Rawmanian

M-am trezit de dimineață să mulg semințele

Stiți ce face un vegan dimineața? Se trezește la 5 să mulgă semințele. Așa și eu, doar că pe la 8. Le aveam pregătite de seara, la inmuiat, fiecare în castronul lor. Să iasă bazaconia de acid fitic ca să putem beneficia de proprietățile lor. Cum să nu beneficiem de potențialul terapeutic al semințelor de floarea soarelui, de cânepă (NEdecorticată) și de in?

Așa că am facut repede, la storcătorul prin presare la rece lapte de floarea soarelui și lapte de cânepă.

Le-am indulcit cu niste curmale si condimentat cu scorțisoară.

O parte din semințele de floarea soarelui, semințele de in și am mai pus repede niște fulgi de migdale în apă călduță – în blender cu ele, sare de himalaya NEiodată, 2 căței de usturoi, pulpa de la 3 morcovi presați la rece, 2 linguri de oțet de mere, 2-3 linguri de Oloi Elixir Tomnel by Adi Hadean (îl folosesc pe cel de răpiță, floarea soarelui și soia), pătrunjel, mărar, tocat mărunt – mixate până devin pastă.

Simplu, plin de energie și informație benefică sufletului.

Cu ce ne-am hrănit azi?

Planta de floarea soarelui (Helianthus annuus) este o cultură miraculoasă de semințe oleaginoase, cultivată la nivel global pentru semințele sale. Semințele de floarea-soarelui, o hrană densă nutritivă, au fost găsite a avea un rol potențial în condiții inflamatorii cronice, infecții bacteriene și fungice, boli cardiovasculare, boli de piele și chiar cancere. Aceste beneficii ale semințelor de floarea-soarelui sunt atribuite prezenței fitosterolor, acizilor grași nesaturați, a proteinelor, a varietății de vitamine și minerale. Diferite studii au demonstrat utilitatea terapeutică a semințelor de floarea soarelui în condiții clinice multiple. Acest articol este de a oferi o imagine de ansamblu asupra unui spectru larg de utilizări ale semințelor de floarea-soarelui și de a lămuri potențialul terapeutic al culturilor de semințe oleaginoase, accesibile și ușor accesibile – “floarea-soarelui” la om.

Semințele de semințe de in conțin proteine ​​(23,4%), lipide (45,2%) și minerale (3,5%), care sunt foarte importante din punct de vedere nutrițional (Mueller et al, 2010). Compoziția de lipidă de semințe de in, o face o sursă importantă de acizi grași ω3, în special ALA, care reprezintă până la 52% din totalul acidului gras. Prin urmare, ea a fost considerată o alimentație funcțională sau sursă de ingrediente funcționale (Bozan și Temelli, 2008). Proteina de in este relativ bogată în arginină, acid aspartic și acid glutamic, iar aminoacizii limitați sunt lizina, metionina și cisteina (Chung et al, 2005). Semintele de semințe de in conțin cantități mai mari de lignani și diglucoside secoizolariciresinol (SDG), care oferă, de asemenea, beneficii suplimentare pentru sănătate (Hosseinian et al, 2006). Semințele de in conțin fibre totale – în jur de 25-28% – și fracțiunile importante de fibre sunt celuloză, gume de mucilag și lignină (Coskuner și Karababa, 2007). Acestea pot preveni sau reduce riscul diferitelor boli cum ar fi diabetul zaharat, nefrita lupusului, arterioscleroza și tipurile de cancer dependente de hormoni (Bilek and Turhan, 2009; Williams et al 2007).

Semințele de cânepă sunt semințele plantei de cânepă, Cannabis sativa.

Sunt din aceeași specie ca canabisul (marijuana), dar o varietate diferită. Cu toate acestea, ele conțin numai urme de THC, compusul psihoactiv din marijuana. Semințele de cânepă sunt extrem de hrănitoare și bogate în grăsimi sănătoase, proteine și diverse minerale.

Aici sunt 6 beneficii de sănătate ale semințelor de cânepă care sunt susținute de știință.

1. Semințele de cânepă sunt incredibil de nutritive
Din punct de vedere tehnic, semințele de cânepă sunt foarte hrănitoare. Acestea au o aromă ușoară, nuci și sunt adesea denumite inimile de cânepă.

Semințele de cânepă conțin peste 30% grăsimi. Acestea sunt deosebit de bogate în doi acizi grași esențiali, acidul linoleic (omega-6) și acidul alfa-linolenic (omega-3).

Acestea conțin, de asemenea, acid gama-linolenic, care a fost asociat cu mai multe beneficii pentru sănătate (1).

Semințele de cânepă sunt o mare sursă de proteine, deoarece mai mult de 25% din caloriile lor totale provin din proteine ​​de înaltă calitate.

Aceasta este mult mai mult decât alimentele similare, cum ar fi semințele de chia și semințele de in, ale căror calorii sunt de 16-18% proteine.

Semințele de cânepă sunt, de asemenea, o mare sursă de vitamina E și minerale, cum ar fi fosforul, potasiul, sodiul, magneziul, sulful, calciul, fierul și zincul (1, 2).

Semințele de cânepă pot fi consumate crude, fierte sau prăjite. Uleiul de semințe de cânepă este, de asemenea, foarte sănătos și a fost folosit ca hrană și medicament în China pentru cel puțin 3.000 de ani (1).

REZUMAT
Semințele de cânepă sunt bogate în grăsimi sănătoase și acizi grași esențiali. Ele sunt, de asemenea, o mare sursă de proteine ​​și conțin cantități mari de vitamina E, fosfor, potasiu, sodiu, magneziu, sulf, calciu, fier și zinc.
2. Semințele de cânepă vă pot reduce riscul de boli de inimă
Boala de inima este cauza numărul de decese la nivel mondial (3).

Interesant, consumul de semințe de cânepă poate reduce riscul de boli de inimă.

Semințele conțin cantități mari de aminoacid arginină, care produce oxid de azot în corpul dumneavoastră (4).

Oxidul de azot este o moleculă de gaze care face dilatarea și relaxarea vaselor de sânge, conducând la scăderea tensiunii arteriale și la reducerea riscului de apariție a bolilor de inimă (5).

Într-un studiu amplu cu peste 13.000 de persoane, creșterea consumului de arginină a corespondat cu scăderea nivelului de proteină C-reactivă (CRP), un marker de inflamație. Nivelurile ridicate de CRP sunt legate de bolile cardiace (6, 7).

Acidul gama-linolenic găsit în semințele de cânepă a fost, de asemenea, legat de reducerea inflamației, ceea ce poate scădea riscul bolilor cum ar fi bolile cardiace (8, 9).

În plus, studiile efectuate la animale au arătat că semințele de cânepă sau uleiul de semințe de cânepă pot reduce tensiunea arterială, pot reduce riscul de formare a cheagurilor de sânge și pot ajuta inima să-și revină după un atac de cord (10, 11, 12).

REZUMAT
Semințele de cânepă sunt o sursă importantă de arginină și acid gama-linolenic, care au fost asociate cu un risc redus de boli de inimă.
3. Semințele de cânepă și uleiul pot beneficia de tulburări ale pielii
Acizii grași pot afecta răspunsurile imune din organism (13, 14, 15).

Studiile sugerează că sistemul imunitar depinde de echilibrul dintre acizii grași omega-6 și omega-3.

Semințele de cânepă sunt o sursă bună de acizi grași polinesaturați și esențiali. Acestea au un raport de 3: 1 de omega-6 la omega-3, care este considerat în intervalul optim.

Studiile au arătat că administrarea de ulei de semințe de cânepă persoanelor cu eczeme poate îmbunătăți concentrațiile plasmatice ale acizilor grași esențiali.

Uleiul poate, de asemenea, să ușureze pielea uscată, să îmbunătățească mâncărimea și să reducă nevoia de medicație a pielii (16, 17).

REZUMAT
Semințele de cânepă sunt bogate în grăsimi sănătoase. Ei au un raport de 3: 1 de omega-6 la omega-3, care pot beneficia de boli de piele și de a oferi o ușurare a eczemei ​​și simptomele sale inconfortabile.
4. Semințele de cânepă sunt o mare sursă de proteine ​​bazate pe plante
Aproximativ 25% din calorii din semințele de cânepă provin din proteine, care este relativ mare.

De fapt, în greutate, semințele de cânepă furnizează cantități similare de proteine ​​ca și carnea de vită și de miel – 30 grame de semințe de cânepă sau 2-3 linguri, asigură aproximativ 11 grame de proteine ​​(1).

Acestea sunt considerate o sursă completă de proteine, ceea ce înseamnă că ele oferă toți aminoacizii esențiali. Corpul tau nu poate produce aminoacizi esentiali si trebuie sa le obtina din dieta ta.

Sursele complete de proteine ​​sunt foarte rare în regnul plantelor, deoarece plantele lipsesc deseori lizina de aminoacizi. Quinoa este un alt exemplu de sursă completă de proteine ​​pe bază de plante.

Semințele de cânepă conțin cantități semnificative de aminoacizi metionină și cisteină, precum și niveluri foarte ridicate de arginină și acid glutamic (18).

Gradul de digestibilitate al proteinei de cânepă este, de asemenea, foarte bun – mai bun decât proteinele provenite din mai multe boabe, nuci și leguminoase (19).

REZUMAT
Aproximativ 25% din caloriile din semințele de cânepă provin din proteine. În plus, conțin toți aminoacizii esențiali, făcându-i o sursă completă de proteine.
5. Semințele de cânepă pot reduce simptomele PMS și menopauzei
Până la 80% dintre femeile de vârstă reproductivă pot suferi simptome fizice sau emoționale cauzate de sindromul premenstrual (PMS) (20).

Aceste simptome sunt foarte probabil cauzate de sensibilitatea la hormonul prolactină (21).

Acidul gama-linolenic (GLA), găsit în semințele de cânepă, produce prostaglandina E1, care reduce efectele prolactinei (22, 23, 24).

Studii de aici,  aici si aici.

Multumesc Elena Ghinea pentru inspirație.

Cu iubire,

 

Post a Comment